onsdag den 2. september 2009

De første 3 uger.

I dag er det 3 uger siden mit livs eventyr begyndte.
Dagen da jeg rejste følte jeg mig ikke klar, men meget afklaret med at nu var det nu.
Jeg havde alle mine venner og veninder over, og tak til alle jer der kom, det betød virkelig meget for mig !! Tusinde tak, tak for breve og for gaver, tak for smil, for jeres støtte og for alt. !!
At stå i lufthavnen gå op af trapperne og se sin familie stille blive mindre og mindre nu længere af den lange gang man går, er det sværeste jeg nogen sinde har gjort - sige farvel til mine veninder, mine venner og familie for et helt år, det er svært at sætte sig ind i, ved ikke om jeg forstår det helt endnu selv?? Jeg på engang følte mig så heldig og lykkelig over jeg var en af de heldige der nu skulle rejse til et helt andet land, et nyt continent. Men samtidig ulykkelig over at leve uden min omgangskreds og familie i et helt år.. Jeg vidste ikke hvad jeg skulle gøre af mig selv.. En ting har jeg fundet ud af - Jeg lever ikke uden, i er der alle for mig stadig,
TUSINDE TAK FOR DET !!..
Det var svære at sige "på gensyn" end forventet.. Holdte mine 2 fine lykke kugler ( fra tvillingerne ) i den ene hånd og min anden hånd om min hjerte halskæde fra min mor ( og søster) sådan gik jeg med tåre i øjnene til sikkerhedskontrolen der bad jeg give slip, og tage min jakke osv af. Der gik det op for mit, at når jeg var igennem denne sikkerhedskontrol var det nu - min familie var på vej til deres bil, og jeg til mit fly....
Fed flyvetur, selv om jeg var træt og udmattet. !! RIGTIG LANG, men så 17 agian og mange andre gode film.

i Lufthavnen da jeg endelig var kommet frem, efter mange mange timer, stod min første og sidste værtsfamilie og en del personer fra Rotary for at tage i mod mig, med gaver, skilte, blomster og smil så store at jeg vidste, dette år allerede nu var uforglemmeligt..



Min første hostfamilie er FANTASTISK, skønt hus, skønne forældre, skønne børn, skønt værelse, og skøn atmosfære i huset.. Det er alt i alt PERFEKT at være her.


Jeg gider ikke rigtig skrive om mine første 3 uger i detaljer, Men i kan få et resumé...
Jeg er startet på Desert mountain high school. 2500 elever, har Theater, Engelsk, Amerikansk/Arizona Historie, Kemi, ( Havde matematik, nu -) Fotografi, Art. Det er alt i alt rigtig fedt. Jeg spiser frokost normalt ved Courtney ( min host sister). Jeg har været til Rotary møde der er 11 rigtig søde Rotaryanere i min club. Jeg har været til lederskab kursus, start international klub møde, mødt de andre udveklingsstudenter fra mit distrekt. Spist på det bedste farst food place ever ! - In and Out, pomfritter og milkshake sammen !! Kan kun anbefalde det, har fået et par venner, en af de første dage her tog vi på tacobell, nice place, og spiste i vores pause. Jeg har set en masse film, er startet til basket, fået en masse god mad. Jeg har været ude og shoppe i et MEGET stort inkøbscenter, været i biografen med Courtney og hendes veninder, ude og spise. Set en slåskamp i vores kantine, fremkaldt mit første billede ever, Fortalt om danmark. Fået dumme spørgsmål som
"Har i fjernsyn i danmark??"
"Hvad sprog snakker i ?"
"Er det en by her i Usa?"
"Er det i frankrig?"
"Er du så en tysker?"
"Har i græs?"
& ja de spørgsmål har ingen ende :D
Hvis i har mere i synes jeg skal skrive så spørg (:

Jeg er rigtig glad for at være i her hos familien Mertens, jeg er en del af deres familie og det betyder meget for mig.
De næste par dage skal jeg arbejde på en power point, er blevet inviteret over på en anden high school for at lave 2 fremlæggelser om Danmark, det bliver sjovt tror jeg. :D Så laver jeg ( DØDSYGE) raporter om hvordan jeg har det..

Jeg tænker på alle jer i danmark og håber i har det godt.. Jeg savner jer :D

1 kommentar:

  1. Hvor er det dejligt du har fået denne blog, så vi kan følge lidt med i alt hvad du oplever :o) Vi æder det råt!!! Vi er der mere end du tror - Ditte!!! Bag ruden i sikkehedskontrollen stod hele din familie og kikkede på den store pige der var på vej til sit livs oplevelse og kun fordi sikkerhedskontrollen rev os ned fra trappen har vi ikke billeder derfra :o) Vi så du gik igennem og gik med sikre skridt ind i afgangshallen :o) 10000000000 Knus far & co. :o)

    SvarSlet

Juhuu :D Skønt med kommentare :D