mandag den 25. januar 2010

Regn er overstået ! :D

Hey. ! Ikke så mange billeder denne gang :P haha..

Regnen og stom er overstået nu. Ved min familie har været bekymrede, men jeg har det helt fint. Der var Tornado advarelser tæt på hvor jeg bor, men så vidt jeg ved, slog ingen ned på jorden..
Det regnede inde i vores hus og over alt på skolen ! SCOTTSDALE ER IKKE BYGGET TIL REGN.. !!!!! Idag er det OK vejr og har været ude med hundene og gå en tur.

Sjov historie : Da jeg flyttede ind her, i min 3. hostfamilie ( 2. om i vil ) havde Olive og Mojo (hundene) sovet det samme sted HELE deres liv. De ville intet andet sted være.. Men så kom jeg! Ditte dyreelskeren ! ( JOKE ! Jeg har aldrig rigtig kunne lide dyr. Er på en eller anden måde ikke tryg omkring dem, fordi de ikke kan udtrykke dem med ord ?? LANG + EN ANDEN HISTORIE.. ) når men, så kom jeg jo, og begge hunde er store. Har billeder her inde af dem.
Så tænkte jeg : GÅ TURE ! jep -den er jeg på ! Jeg er alligevel blevet fed, så det kunne jeg vel godt bruge ! Så jeg begyndte at gå med dem, giver dem mad, og nu er begge hunde flyttet til mit værelse ! (: Jeg er deres BFF som min hostmor siger :D best friend forever ! :D
Haha, & som med alle andre dyr der er blevet involveret i mit liv, så holder jeg nu meget af dem !! (:
Jeg vil nu starte til Karate med min veninde Julie ! :D hahe. Kun går allerede til det med hendes hostsøskende. (julie er den pige med den røde bluse, øverst på mine billeder, på sidste blogopslag )... Det er igen, super med Motion så hvorfor ikke !! ;D Jeg nyder at løbe, gå lange ture og lave motion fortiden. ! Glæder mig til det bliver varmere så jeg kan hoppe i poolen igen ! :D & Det ville da heller ikke være dårlig og smide noget vægt, selv om jeg ikke kan leve uden Milkshake fredag og en is om lørdagen ! :D

Kære alle kommende exchange student !
Her er en liste over hvad i vil blive afhængige af hvis i tager til USA og er lige som mig !
- Starbucks (som er en slags drikke bar, kaffe, tea, og andre smagelige væsker ! JUMMS. Der findes 1 i DK og den er i Katrup lufthavn )
- In-N-out ! ( take a look http://www.in-n-out.com/ ) Jeg er der hver fredag med en gruppe venner !! :D
-PENGE ! Så i har virkelig brug for at arbejde og tjene kassen, eller have en familie der støtter godt kontant også !! I vil bruge SÅ meget mere end i tror ! ALT KOSTER PENGE HER ! Det er ikke løgn ! ..
-venner med biler !! Ellers kommer i ingen steder ! ingen busser og toge. Det er som at være 8½ igen !
- Walmart and Target ! Det er som føtex, Kvikly eller Bika, bare meget størrrre, bedre, billigere og med ALT I DEM!!
- ICE ! Hvis du er et varmt sted lige som jeg er !!! ,..
Hmmmmmm mere vil blive tilføjet hen af vejen, men dette var de største ting !! :D :D

Kunne være fedt hvis i skrev email eller kommentare med spørgsmål, så vil jeg elske at besvare dem!!!..

Det er SÅÅÅ underligt at tænke på at ½ af tiden er overstået/allerede væk !!
Det har været så fantastisk og det næste halve år bringer på mange flere oplevelser ! . Jeg tror ikke jeg havde forventet hvor hurtig alt ville gå, og jeg ved ikke om jeg skal være glad, for nu er der KUN ½ år til at se alle pigerne, venner, min familie og pårørende, eller om det er trist fordi jeg skal sige farvel til alle pigerne, venner, familier ! & pårørende !
Jeg nyder og vil nyde min sidste tiid ! Jeg ved jeg har været MEGET heldig ! Jeg er bare så glad. !
Jeg har været godt forberet på at være væk et helt år & kun et år ! så jeg har slet ikke tænkt tanken "Jeg vil hjem" eller "jeg vil blive". Mit bedste råd jeg har fået og kan give videre, må være LEV I NUET OG SIG JAAA !!! + SMIL ! .. :D
Ingen til Rotary og min familie + venner! Tak for alt jeres støtte og for at gøre dette muligt for mig ! Det er jeg meget taknemelig over !
Den første weekend i Februar skal jeg til San Francisco med min host mor ! Det glæder jeg mig rigtig meget til ! :D Vi har lagt planer fra hele weekenden, men det vil jeg fortælle mere om senere ! :D


Jeg har ikke fået skrevet i min dagbog siden juleaften, så jeg prøver at indhente det. Men det er svært ! :D


Jeg havde valgt fra starten at leve her, nu (også fået afvide det var best) ! & ikke snakke på skype eller computeren, og leve mere med DK end US så jeg kunne få venner og lære sproget.
Nu har jeg venner, har lært sproget og føler mig godt inde i det hele ! Så nu er jeg oftere på alle disse kommunikations midler.
Facebook bruger jeg som mit vindue i DK, kigger lige ud af det engang i mellem. Så ser jeg aftenshowet ofte på min Ipod ! :D Det er genialt og meget underholdende ! Så er min danske veninde Julie flyttet tæt på !
Det er jeg rigtig glad for at hun er, har Kun snakket dansk med min familie meget få gange det 1. ½ år her ! Så at snakke dansk var bestemt en udfordring i starten ! Men nu kan jeg skelne mellem sprogene meget bedre, og snakke/tænke begge på en gang.
Det tror jeg at jeg vil få meget glæde af ! Så Jeg nyder bestemt at Julie er så tæt på nu ! vi har også byttet alle vores Danske film og bøger, så nu har jeg "Anders Matthesen- vender tilbage" og "Nynne" + bogen nordkræft. :D Hun fik så mine Pyrus film og alle mine bøger.. Så det var sjovt og skønt :D hehe..
Vi har besluttet kun at snakke engelsk hvis der er andre i nærheden om os medmindre de ikke må vide det :D haha. ligesom i et shopping center, vi snakkede om alle der gik forbi og det var vildt fedt ingen kunne forstå noget som helst !! :D Nu ved jeg hvorfor muslimer gør det hele tiden haha :D


Når jeg vil smutte igen ! !
Tjek evt de der røde link jeg har aller nederst på min blog her ! De er for grineren, og super underholdende ! :D
Skriv endelig &så på facebook ! :D hehe

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Juhuu :D Skønt med kommentare :D